Iniciativa demana al Govern Central controle les actuacions d’AEROCAS pel desgavell de les obres de l’aeroport

Joan Herrera pregunta al Ministeri d’Indústria sobre la pretensió de l’empresa promotora de canviar el traçat de la línia d’alta tensió.
El diputat al Congrés per Iniciativa, Joan Herrera, ha enregistrat una nova pregunta parlamentària relacionada amb les comarques de Castelló, en aquest cas referida al cúmul d’irregularitat que suposa la tramitació del polèmic aerport de Castelló.
Tal i com ha exposat el diputat ecosocialista, l’aeroport de Castelló s’està construint-se després d’una paralització de Foment per iniciar-se les obres sense projecte constructiu, després d’una altra del Jutjat per incompliment de la Declaració d’Impacte Ambiental al no respectar-se l’època de nidificació de l’espellot cendrós (aguilucho cenizo) i una tercera, també del Jutjat, per realitzar-se obres en zona sense Declaració d’Impacte Ambiental ( muntanya de Santa Barbarà), segons Herrera, aquests precedents serien suficient per a que el Govern Central, per les competències d’AENA i el Ministeri de Medi Ambient, adoptara un paper més crític i fiscalitzara més les actuacions de l’empresa promotora Aerocas.

Segons els ecosocialistes “ Foment(AENA) i Medi Ambient, han jugat un paper còmplice, moltes vegades per omissió, en la que és una llarguíssima i vergonyosa història de despropòsits i il•legalitat, on la política de de fets consumats, i la irreversibilitat dels danys causats, han fet que els tribunals no paralitzaren definitivament aquest projecte”.
Per a Iniciativa “el problema d’aquest projecte, a més dels dubtes sobre la seua viabilitat econòmica, ha estat de sempre, l’arbitrarietat de la tria del lloc on ubicar-lo, precisament on tenien interessos alts càrrecs de la Diputació Provincial, i després han anat apareixen els problemes, com ara les adversitat metereològiques i orogràfiques de tot tipus. EN lloc de rectificar, o complir el que dia la legislació, s’ha optat per saltar-se alegrement tota la legalitat, que és el que ha produït l’eternalització de les obres, i per tant el sobre cost”
Joan Herrera, ha preguntat al Govern Central sobre el fet que la promotora de l’aeroport de Castelló, Aerocas, ha exposat públicament la necessitat modificar la línia estratègica d’alta tensió que voreja l’aeroport de d’acord amb el que establix la Declaració d’Impacte Ambiental d’aquest.
Herrera ha advertit que la línia elèctrica només pot ser modificada amb la conformitat i aprovació del Ministeri d’Indústria, no pot la promotora o cap empresa substituir al Ministeri o prendre les decisions per aquest “a modificació de la línia no té declaració d’impacte ambiental, no havent-se iniciat el tràmit d’exposició al públic de la proposta de modificació”. Per tot ha preguntat al Ministeri si ha iniciat cap tràmit per a la modificació de la línia elèctrica referida, i quines alternatives es plantegen (en el cas que existisquen) per a la modificació de la línia i en quins terminis es preveu l’exposició pública de l’Estudi d’Impacte Ambiental de la dita modificació

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: