Iniciativa du al Congrés i al Parlament Valencià la modificació de la via verda Orpesa-Benicàssim

Els ecosocialistes preparen també una queixa davant l’europarlament per haver-se vulnerat allò que manava el Tribunal de Justicia de les Comunitats Europees i afectar greument a un LIC inclòs en la Xarxa Natura 2000.

Iniciativa ha enregistrat avui, dos peticions formals, una adreçada a la Conselleria de Medi Ambient, i l’altra al Govern Central i a Foment, perquè s’actue contra l’acord al qual han aplegat l’ajuntament d’Orpesa, i la Mercantil Costa Bellver per traslladar la via verda Benicàssim-Orpesa, del seu traçat antic, per l’anterior línia de ferrocarrils, al mateix centre del LIC (Lloc d’Interés Comunitari) costa d’Orpesa- i Benicassim, inclòs en la Xarxa Natura 2000.

La Síndica de Compromís i diputada d’Iniciativa a les Corts, Mònica Oltra, i el diputat en el Congrés, Joan Herrera, s’han adreçat als respectius Governs, per demanar-los exigir una rectificació a aquesta proposta de modificació, pel greu impacte que suposaria, i per les repercusions que pot tindre davant de la UE. De fet, des de la formació ecosocialista ja s’està preparant una pregunta davant la Comissió de l’europarlament, per a que el parlamentari Raül Romeva presente aquesta barbaritat ambiental, demanant un actuació immediata.

Segons va denunciar el Grup ecologista Gecen este estiu, l’execució de la via verda entre Benicàssim i Orpesa era una obligació legal en compliment de la sentència de 16 de setembre del 2004, del Tribunal de Justícia de les Comunitats Europees, dictada en l’assumpte C-227/01, relatiu a les obres “Línia València-Tarragona. Tram les palmes-Orpesa. Plataforma”, i de la decisió de la Comissió Europea de 4 d’abril del 2006, que va acceptar les mesures correctores i compensatòries a realitzar a la zona de les obres ferroviàries.

La via verda, per tant, havia de discórrer per l’antic traçat ferroviari. EN el seu lloc,i donat el gran interés especulador que es té en aquest indret, promogut per l’ajuntament d’Orpesa, es va acordar, amb una empresa privada, traslladar el traçat inicial que aprovat per Foment en compliment de la sentència i amb el vistiplau de la Comissió Europea, posant el nou, just a l’interior del LIC- Xarxa Natura 2000. Alló més preocupant, és que malgrat l’opoisició en el principi, la pròpia Conselleria de Medi Ambient haja acceptat a aquest canvi, imposant una sèrie de condicionants que ni de lluny compensaran la desteta que es crearà en aquest lloc d’incalculable valor.

Amb aquestes iniciatives parlamentàries, IdPV espera poder fer rectificar a l’ajuntament d’Orpesa i sobre tot a la Conselleria, d’aquest error, abans de recurrir a les sancions per part de la Unió Europea.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: