Iniciativa demana a la Unió Europea estudie si és legal l´ajut de la Generalitat de 6 EUR per passatger, per fer viable l´aeroport de Castelló

Els ecosocialistes presenten 4 iniciatives davant l´eurocambra, i recorden que aquest projecte està condemnat al fracàs absolut

L´eurodiputat d´Iniciativa-Verds, Raül Romeva, ha replegat quatre noves queixes per presentar davant la Comissió de l´Europarlament, per demanar que s´actue sobre les possibles irregularitat de l´aeroport de Castelló.

Segons els ecosocialistes, l´actual crisi econòmica, fa que la possiblitat de viabilitat d´aquest aeroport es dissipe de manera definitiva ” mentre a aeroports com els de València, les companyies de baix preu i inclòs les de vols estàndard, estan passat veritables problemes de subsistència, que els fan platejar-se retirar vols i els posen al límit de la fallida, pensar que el de Castelló puga tindre cap rentabilitat, és una quimera, i per tant, amença amb la ruïna econòmica, que seria sufragada per tots els valencians”.

Precisament aquest extrem, és el motiu d´una de les quatre iniciatives davant l´europarlament, per demanar l´actuació de la Comissió Europea, per possible violació de normativa europea.

Romeva, en el seu escrit recorda que la diputació Provincial de Castelló) impulsa la creació d’un aeroport a les localitats de Vilanova d’Alcolea i Benlloch, el qual no formarà part de la xarxa d’aeroports públics de l’estat. “Per tant, es tractarà d’una iniciativa privada impulsada amb diners públics. El contracte de l’aeroport fixa una sèrie de garanties per a les empreses que s’han fet càrrec de la construcció i gestió. Per al primer any d’operativitat de les instalolacions s’ha xifrat en 600.000 passatgers el llindar de rendibilitat, de manera que la Generalitat Valenciana pagarà a les empreses sis euros per cada passatger de menys que arribe respecte a les previsions. Es dóna la circumstància que la Comunitat Autònoma Valenciana disposa de dos aeroports públics, el de Manises a menys d’una hora del projectat en Castelló per la Diputació.

Difícilment el trànsit aeri en un àmbit d’acció tan xicotet, amb aeroports de primera categoria a menys de cent quilòmetres, com València-Manises i Reus-Tarragona, arribarà ni de lluny als 600.000, per la qual cosa la compensació econòmica de la Generalitat Valenciana a les empreses està quasi asegurada, es tracta doncs de d’un cas clar d’ajudes econòmiques que les administracions públiques dels Estats membres de la Unió, a disposició de les empreses privades, fet que La Comissió s’encarrega de supervisar de prop.

L´Eurodiputat ha recordat a La Comissió de l´eurocambra, que aquesta no permet a les administracions públiques proporcionar ajuda a les empreses que no tenen cap possibilitat d’eixir endavant, i aquesta iniciativa no compta amb cap pla de viabilitat ni estudi econòmic independent que garantisca la seua viabilitat econòmica; de fet la pròpia Diputació Provincial i Govern Autonòmic estan ideant tot tipus de compensacions econòmiques a les empreses que gestionen l’aeroport, per a contrarestar el fracàs econòmic evident. “No es tracta d’aeroports de vols de baix cost, sinó d’una simple iniciativa privada impulsada amb diners públics, que pot entrar en competència deslleial gràcies a ajudes institucionals amb altres aeroports veïns, que sí que són al contrari d’interès general.”

Els ecosocialistes, enregistraran durant aquest setmana entrant, tres peticions més davant la UE per actuar contra les irregularitats d´aquest projecte

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: