Iniciativa esmenarà els pressupostos demanant més inversions per remodelar N-232

Mulet recorda que aquest vial és vital per a les comarques d’interior, i per al turisme, i que la posada en marxa de l’autovia mudèjar (a-23) desvia ingressos cap al sud.

El representant d’Iniciativa del Poble Valencià a les comarques de Castelló, Carles Mulet, ha avançat que entre les esmenes que els ecosocialistes presentaran als Pressupostos Generals de l’Estat per al 2009, serà el d’incrementar notablement les inversions reals per al proper any, per desbloquejar i acabar de condicionar la N-232.

Segons Mulet “ aquesta carretera és de vital importància per a la comarca dels Ports, i ha siglat la tradicional via d’eixida dels turismes d’Aragó, Navarra, País Basc, i en definitiva, del nord de l’Estat, cap a les costes de Castelló, i ara, amb la posada en funcionament de l’A-23 ( autovia mudèjar), fa que, davant el mal estat de la N-232 molts haguen optat per aquesta nova autovia, i per tant, que els siga més còmode als tradicionals visitants que triaven el nord de Castelló, optar per les comarques de València, amb el greuge que això suposa per al turisme local.

Per al portaveu ecosocialista “ les partides existents són ridícules, com els 10.000 euros per al projecte d’actuació en aquest vial “N-232. Alcanyís -Vinaròs (EP)” , o que es destinen només 200.000 dels 2.293.820 necessari per a fer real la variant d’aquest vial en la Pobleta d’Alcolea,”

En la mateixa línia, des d’Iniciativa s’ha criticat que el tram de 7,5 km des del Mas de la Torreta fins Morella-Sud , que costa 16.778.160 només 100.00o es destinen per a aquest any, i els 12,80 kilòmetres des del Barranc de la Bota, al Mas de la Torreta (tram que afecta al punt més complicat d’aquest vial, el Port de Querol,), dels 34.310.000 euros que costa, no es destine per enguany ni un 10%, concretament només 3.110.000”.

Segons Mulet, “ aquestes xifres, a més de ser insuficient, hipotequen els pressupostos d’anys venidors, com si foren conscients de que no el tocarà gestionar-los a ells, i que qui vinga que se les invente com puga per pagar la pràctica totalitat d’unes obres iniciades només de mode d’aparença , que els serveixen per fer-se fotos de primeres pedres, o afirmar que es continua invertint, quan es tracte d’almoines i misèries que no impediran que aquesta necessaria infraestructura es solucione”.

En la mateixa línia, Mulet ha destacat que es continue estancant el projecte anunciat d’una nova autovia, la a A-68, la qual encara no es sap el traçat, i les opcions eren o fer-la coincidint l’actual N-232, o bé per les comarques tarraconines “ pensem que a aquestes altures, ja haurien de saber per on ha d’anar aquest vial, que nosaltres defensem siga per la N-232, per optimitzar els recursos, i condicionar les actuals obres a un possible ampliació, i no haver de fer després dos cops la mateixa feina”.

Els ecosocialistes han lamentat que mentre els altres partits entre en debats hipòcrites on només els preocupa actuacions insostenibles com l’AVE, les obres necessàries que més demanda el territori, pateixen l’oblit absolut.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: