Infraestructures no resol a Iniciativa els dubtes sobre el futur del Vial Cabanes-Marina d´Or.

El polèmic vial du anys paralitzat sense que des del Consell es done pistes sobre el seu futur.

La Conselleria d´Infraestructures ha tornat a optar per les inconcreccions i eixir per la tangent quant se li ha preguntat de nou pel futur del polèmic i paralitzat vial Cabanes-Marina d´Or, que va estancar-se fa anys entre el punt quilomètric 6,5 i 10.

LA diputada d´Iniciativa, Mireia Mollà, havia interpel·lat al Conseller d´Infraestructures perquè explicara les novetats des de l´aparició en la documentació que consta en el Pla General d´Ordenació Urbana (PGOU) del municipi de Cabanes, ara en fase de resolució d´al·legacions després d´haver estat a exposició del públic, en el que són els plànols de classificació ( per exemple el plànol 01.06), http://www.cabanes.es/files/01_01a01_07PGOUClasifPG_Ord_01_06(1).pdf

es veia clarament com el projectat vial des de Marina d´Or fins a la CV-10 ( límit terme municipal Cabanes-La Pobla), invedeix, de nou, part del Paratge Natural del Desert de les Palmes ( zona en verd més clar). L´actual camí Cabanes-Orpesa ( camí de la Fusta), és el que marca el límit del Paratge, i en aquest mapa, es veu com clarament aquest es veu afectat.

Per tot això es va pregunta per part de la diputada d´Iniciativa, si correspon aquest mapa on el vial Cabanes-Orpesa invadeix el Desert de les Palmes, a les pretensions de la Conselleria, o esdevé un error de l´ajuntament de Cabanes, quin traçat preveu la Conselleria per al vial de la CV-10 a Marina d´Or, paralitzat ara, en quin estat de tramitació es troba en l´actualitat aquest vial, i quins impediments mediambientals s´està trobant la Conselleria?

LA resposta de la Conselleria, és que el projecte constructiu de la carretera Cabanes-Orpesa PK 6+500 a 10+000 va ser sotmés a informació pública i també l´annex d´impacte ambiental, quan cap d´aquests documents aportava cap novetat respecte al projecte originari de 1995, tot i que els canvis patits eren notables. Segons la Conselleria, el traçat proposat no invadeix el Paratge Natural del Desert, però no entra a especificar si la proposta de l´ajuntament és la correcta o no, ( si fora correcta, si s´invadiria, i per tant la Conselleria estaria emparant de nou aquest fet).

Dos anys després de la suposada publicació de l´annex d´impacte ambiental ( que no Estudi, com seria preceptiu al tractar-se d´un nou projecte), continia encara pendent de la DIA

Des d´Iniciativa s´ha criticat la política de “parxes”, només du a confondre a la població, ” un cop més es demostra per a qui projecta el PP les infraestructures, tot i la llarga lluita social contra l´opció sud del vial, un cop aquest va aplegar al punt estratègic; el punt quilomètric 6,5 van aturar les obres; és a dir, un cop finalitzava la zona afectada pel Pai Mundo Ilusión, totes les excuses de connectar l´interior amb la costa, desapareixen, i el vial connecta des del centre d´un complex residencial d´Orpesa, i és la columna vertebral del PAI de la mateixa empresa, i acaba en mig del no-res, justament on finalitza el PAI, que tindrà igualment connexió per via ràpida amb l´aeroport de Vilanova pel nou vial Vilanova-Torreblanca”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: