Iniciativa pregunta per l´impacte del troleibús en els comerços de C/Saragossa i Colom.

Els ecosocialistes pregunten al Consell si s´han quantificat les possibles pèrdues, i les mesures que s´han pres al respecte.
Tot i que la projecte de TRAM-TVRCas a Castelló, continua estancat, i segons els pressupostos autonòmics de la Generalitat per al 2009, aquest no serà una realitat a curt ni llarg termini, des d´Iniciativa s´ha demanat al Consell que explique quines previsions ha fet sobre l´impacte d´aquest al seu pas pels Carrers de Colom, Saragossa, Plaça Independència i Plaça Cardona Vives.

El portaveu d´Iniciativa a la ciutat, Vicent Grau, ha recordat que el PP ha congelat econòmicament el projecte ( dels quasi 19 milions d´euros que costa el tram UJI-Ribalta, només invertixen per al 2009, 2,7 milions, dels 5,4 milions, del “bucle retorno”, només 10.000 euros, del tram Ribalta C/Saragossa, de 905.450 sols 11.380, el trajecte de camí Serradal, de 18,6 milions, només 0,1 milions), però vista la manca de previsió, precipitació i actuar a colps, els ecosocialistes han demanat al Consell explicacions sobre com es pensa fer front als efectes que causarà aquest traçat pel centre històric de la ciutat

La diputada d´Iniciativa, Mireia Mollà, ha enregistrat una sèrie de preguntes al Consell, on es demana si s’ha fet algun tipus d’estudi per part del Consell sobre les possibles pèrdues econòmiques que el pas del TVRCAS o TRAM puga ocasionar, o si sap si l’ha fet l’Ajuntament de Castelló. Si s´ha fet algun tipus d’estudi per part del Consell sobre els possibles acomiadaments de personal que se puguen donar entre els empleats dels negocis i comerços situats als carrers de Saragossa i Colom de Castelló, o si es sap si l’ha fet l’Ajuntament de Castelló, si pensa el Consell ajudar aquests comerços, els seus propietaris o els seus empleats, i si es tindrà en Es tindrà en compte possibles ajudes i incentius per a prejubilacions

Segons l´argumentació dels ecosocialistes, l’Ajuntament de Castelló, en connivència amb el Consell, ha decidit fer passar un troleibús pel casc antic de la capital de la Plana, més concretament per la Plaça de la Independència (la Farola), el carrer de Saragossa i el carrer Colom fins a la Plaça de Cardona Vives. En anys anteriors, les obres de condicionament van ocasionar greuges i molèsties als comerços i clients d’aquestes vies, la majoria petites i mitjanes empreses (PIME’s), moltes de caire familiar, que se va traduir en pèrdues econòmiques importants, segons els mateixos empresaris de la zona. Això es va produir en una conjuntura de bonança econòmica i favorable per al comerç i els negocis.

Ara, la peatonalització i desaparició de tràfic en aquests carrers ha ajudat a mantindre els comerços tradicionals. Donat que aquests carrers, per ser del casc antic, són estrets, el pas del troleibús pot ocasionar de nou molèsties a comerciants, clients i vianants, per la mateixa volumetria d’aquest mitjà de transport. Eixes molèsties i incomoditats es podrien traduir en descens de les vendes i negocis, agreujant així la crisi que està patint el comerç tradicional de Castelló. Fins i tot es podria donar lloc a acomiadaments d’empleats i cesse de negocis, repercutint en les economies familiars d’aquestes persones en un moment tan delicat com el que estem passant; fet que s’agreujaria per a aquelles majors de 45 anys, com és el cas de molts propietaris i empleats dels negocis de la zona.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: