Iniciativa lamenta que Infraestructures veja normals les continues avaries del troleibús de Castelló.

Els ecosocialistes afirmen que la improvisació d’aquest projecte està provocant un sobrecost a les arques públiques.

La diputada d’Iniciativa, Mònica Oltra, va preguntar per escrit al Conseller d’Infraestructures, que explicara el motiu pel qual està sent cada dia més habitual les constants avaries del busos guiats que estan fent el recorregut entre la Universitat Jaume I i el Passeig Morella, que han d’estar contínuament reemplaçats per autobusos convencionals.

Segons els ecosocialistes “ des de la posada en funcionament del primer tram del polèmic troleibús, és habitual vore com per la via reservada del mateix, circulen autobusos convencionals, és a dir, de dimensions grans, i consumint combustible fòssil, i no el que hauria de ser el “modern” transport”

El Conseller, no ha respost a quantes avaries ha tingut el TRAM des de la seua inauguració, ni el motiu d’aquestes, i ha justificat les mateixes indicant que no han ocasionat despeses, segons el Conseller “ les avaries no poden considerar-se tècnicament com a tal”, però no explica el perquè. En la mateixa línia, el Conseller diu que emprar els autobusos convencionals per a ajusts per la posada en funcionament del servei, substituir elements mecànics o adequacions tecniques, com ara l’aire condicionat o revisions extraordinàries”.

Mentre diuen que no són avaries com a tals, acte seguit, en la resposta parlamentària que adjuntem, afirmen que les incidències produïdes no suposen cap cost per a la Generalitat per trobar-se en període de garanties, sense donar compte de la despesa extra que si es produeix per emprar autobusos de la flora municipal, combustible..etc.

Per al portaveu d’ Iniciativa a Castelló de la Plana, Vicent Grau, “ les continues avaries, que eviten xifrar, no entren dins del normal, donat que per a d’això, el troleibús ja va tindre el seu període de proves, aquest, és un capítol més de la precipitació i manca de planificació d’un projecte que està duent més cal de caps que serveis per a la població; el PP va negar a Castelló i el seu àrea metropolitana, i va vore, en un dolent succedani com és el TRAM, l’oportunitat per a que certes empreses pugueren fer el seu negoci a costa de l’erari públic; van començar les obres sense estudiar alternatives viables de traçat, a colp de fet consumat, i els mateixos troleibusos han estat donant problemes des del principi, per a que, massa habitualment, s’estiguen emprat simples autobusos urbans; amb el que això ocasiona; contaminació per combustió ( que es pretenia evitar amb el TRAM), i ocupar bona part de la desapareguda via pública”.

Des d’Iniciativa, es considera que les respostes oferides no justiquen les continues avaries, i titllen a tot el projecte d’autèntic desori “un projecte com aquest, s’hauria d’haver planificat des de la calma, la racionalitat i escrupolós mirament als possibles impactes en tota la ciutat, i com tot el que fa el PP, s’ha fet des de l’objectiu del lucre de tercers”

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: