Iniciativa demana Ferrocarrils de la Generalitat per a la Plana Baixa i àrea taulellera

Els ecosocialistes presenten una esmena als pressupostos autonòmics demanant l’estudi i creació d’una xarxa dels trens que ja gaudeixen les comarques de València i Alacant

Entre les desenes d’esmenes presentades per Iniciativa als pressupostos autonòmics de 2009, referents a les comarques de Castelló, destaca la petició de la demanada d’una partida pressupostària per a la creació d’una  xarxa de Ferrocarils de la Generalitat Valenciana (FGV), que done servei a tota l’àrea industrial i els grans nuclis de població de la Plana Baixa i l’Alcalatén, que no compten amb el servei de rodalies de Renfe.

La diputada d’Iniciativa, Mònica Oltra, que signa aquestes esmenes, han recordat que mentre les comarques de València i Alacant gaudeixen d’aquest servei, en constant creixement i expansió, superant en dos casos amplament els 100 quilòmetres de vies fèrries, sent Castelló la única demarcació que no compta amb un pam de FGV , i on la comunicació ferroviària de localitats com ara la Vall d’Uixó, Onda, l’Alcora, Sant Joan de Moró, o inclòs Borriol, a més de ser positiu per a les indústries de la zona, ho seria per a treballadors que podrien desplaçar-se d’aquesta manera als seus llocs de treball, estudiants,etc, a més ser una ser la millor solució per acabar amb els embussos de les hores punta, i la saturació de vies com ara les carreteres d’Onda a Castelló o Vila-real, o la carretera de l’Alcora en les hores puntes”.

Des d’Iniciativa s’ha recordat que tot i les continues ampliacions d’aquests vials del triangle de la ceràmica, continuen quedant-se menuts, i es segueix proposant noves ampliacions o nous vials ( com el nou entre l’Alcora i Sant Joan de Moró, “ la solució no pot ser quitranar cada cop més sòl, fer més carreteres, més rotondes, per a que circulen més cotxes. Cal recordar com recentment el PP ha rebutjar la nostra proposta d’iniciar una campanya institucional per animar a la gent a compartir vehicle. I en casos com l’àrea industrial de la Plana i l’Alcalatén, la manca absoluta de transport públic obliga als treballadors i treballadores a haver de fer ús del seu vehicle, omplint les carreteres de cotxes, i per tant de més despesa energètica, més emissions de CO2, i pitjor qualitat de vida”.

Oltra ha recordat que igualment, les empreses taulelleres han de dependre exclusivament dels camions per al seu subministrament de matèria primera, com per a l’eixida de les mercaderies ; i per tant, ajudant igualment a eixa saturació viària que es pateix en la zona”.

Des d’Iniciativa es defensa el ferrocarril com al mitjà més sostenible de comunicació “ i on la primera inversió és amortitzada de seguida, guanyant tant en qualitat de vida i comoditats, ajudant a la continua degradació del territori per la proliferació de noves carreteres, i sobre tot, per aconseguir baixar un poc en els alts índex de contaminació que estan patint les comarques de l’àrea taulellera de la Plana”.

Per als ecosocialistes “la situació econòmica de la Generalitat no pot ser ara excusa per rebutjar aquesta possibilitat, es pot demostrar la bona voluntat aprovant en principi només l’estudi tècnic d’aquesta proposta”.


Anuncis

1 Response so far »

  1. 1

    Paco Gentil said,

    La província de Castelló sempre ha estat abandonada pels valencians, hem estat sempre els germans pobres. No usa extranyeu, a Valencia solament volen els vostres vots. Una veritable llàstimna. Si el PP castellonenc plantés cara al Consell, un altre gall cantaria, però això….


Comment RSS · TrackBack URI

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: