Iniciativa afirma que totes les dades corroboren que l´aeroport de Castelló serà una sangria de diners públics

Mulet recorda que AEROCAS mai s´ha atrevit a  fer públic cap estudi de viabilitat.

Iniciativa ha tornat a incidir avui en els dubtes econòmics que genera l´aeroport de Castelló, més després de noves informacions de les darreres setmanes, com que per exemple, l´aeroport de Manises ha perdut en 2008 154.088 passatgers.

Per al representant de la formació en les comarques de Castelló,Carles Mulet ” malauradament, mai hem pogut saber quins estudis de viabilitat tenia la Diputació o AEROCAS per justificar aquesta aventura, finançada amb diners públics, però era simptomàtic que cap empresa privada acceptara l´oferiment d´aquest. Si fins i tot Manises, un aeroport assentant i dins de la major àrea metropolitana del País Valencià, amb companyies de vols barats, ha tancat 2008 amb una impressionant davallada de viatgers, que l´aeroport de Vilanova puga ser viable econòmicament, és increïble per a tots”<!–more–>

Precisament, el president d´ASHOTUR, els empresaris del sector turístic, estan dient que possiblement aquesta infraestructura no serà rentable fins com a mínim en 15 anys ” i això és avançar molt, perquè davant la hipotètica vinguda de l´AVE, l´aeroport no tindria cap tipus de sentit per al turisme inter peninsular, que és  el que majoritàriament rebem”-

Mulet ha advertit que igualment, el Govern Català ha aprovat definitivament el Pla d´aeroports de Catalunya, que contempla la creació d´un nou aeroport entre Tortosa i Amposta , que donaria servei a tot el Baix Maestrat i Ports.

Per als ecosocialistes ” l´aeroport de Castelló només ha estat rentable, des dels principis, per a Carlos Fabra i el seu cercle d´empresaris crescuts a la seua ombra, com Pedro Gimeno, qui havia de fer el negoci, ja l´ha fet, o bé amb els terrenys com Francisco Martínez, o bé per la concessió de les obres com Pedro Gimeno i Lubasa, on la Generalitat ha estat pagant milionades en conceptes d´indemnitzacions quan les obres han estat paralitzades per la  pròpia ineptitud dels promotors, per buscar una ubicació que només atenia als interessos de Martínez i no a l´optimitat de la mateixa”.

Mulet ha advertit que tot i la despesa ocasionada ja a l´erari públic, aquest es pot eternitzar, ” mentre serà un negoci per al que ho explote econòmicament, serà una ruïna per als diners públics, del contracte, hi ha acord  pel qual la Generalitat pagaria sis euros per cada viatger, si no s´aplegava als 600.000 viatgers durant l´any, xifra que es calcula com a mínim per a que aquesta infraestructura siga rentable econòmicament. Si Manises, l´aeroport més proper a Castelló,  està 154.088 vitger a l´any, prop d´Amposta es posarà a funcionar un altre, parlar de 600.000 viatgers a l´any en l´aerport de Benlloch-Vilanova, és ciència ficció,  i per tant, la despesa que haurem de suportar amb els nostres impostos, serà multimilionària. Fabra va fer càlculs ben fets, i hi haurà qui s´està forrant i es forrarà gràcies  al seu invent, que damunt, per decé any consecutiu, serà el “gran atractiu” que durà Castelló a Fitur, tant atractiu com si un altra demarcació tinguera com reclam turístic una autovia, una carretera comarcal o sis depuradores”

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: