Iniciativa recorda que el Govern Central guarda silenci sobre el traçat de la futura A-68, que els ecosocialistes reclamen per Castelló

L’executiu encara no ha resposta a la petició d’informació de Joan Herrera feta el 27 de Juny.

L’executiu Central està paralitzant i ajornant la resposta de les preguntes parlamentàries fetes del diputat d’Iniciativa, Joan Herrera, ja que dels teòrics dos mesos que tenen per respondre, hi ha qüestions plantejades en juliol de 2007,que encara no han obtés resposta. Des d’Iniciativa ja s’ha anunciat que es demanarà explicacions als respecte

Una d’aquestes preguntes per contestar, evita saber les previsions del Govern Central respecte a la futura A-68, autopista que ha d’unir Aragó i el Nord d’Espanya amb la costa, i que pot transcurrir per Tarragona o pel Nord de Castelló.

Herrera preguntava en juliol , per saber de les actuacions previstes a curt, mitjà i llarg termini per acabar la millorar de la N-232, actuacions empantanades des fa massa.

Herrera, havia trasllada la preocupació d’Iniciativa per l’eternització de la millora d’aquest important carretera, que encara en molts trams, com ara des del Barranc de la Bota fins Morella, no s’ha actuat, així com en molts punts des les província de Terol o Saragossa.

El diputat d’Iniciativa, igualment, havia preguntat sobre el traçat que es preveu per a la futura autovia A-68, on una de les opcions és aprofitar l’actual traçat de la N-232.

Des d’Iniciativa a les comarques de Castelló s’havia defès aquesta darrera opció, i s’ha demanat que es prenga com a prioritari la inversió pública en la N-232, via de vital necessitat, per connectar tant les comarques litorals ( Baix Maestrat), com l’interior (Els Ports), al centre i Nord de l’Estat ( Aragó, Navarra, País Basc), fonamental per turisme estatal, i per revitalitzar les comarques més interiors.

Segons Iniciativa, la celebrada finalització de l’autovia “Mudejar” , A-23, ha permès donar una bona eixida des de Aragó fins a Sagunt, potenciant la zona de l’Alt Palància, fet que ha ocasionat que siguen nombrosos els viatgers des de Saragossa o més al nord, que hagen canviat el trajecte per la N-232, per la nova A-23, fet que suposa un abandonament progressiu de la zona Nord de Castelló ( a menys tràfic, menys justificació per millorar la xarxa viària, menys turisme, menys despesa en restaurants, bars, gasolineres..etc). Per tant, l’acceleració de la N-232, és del tot vital.

Igualment, que l’A-68 projectada per unir Aragó via autovia amb el litoral mediterrani, seria desitjable emprara aquest mateix traçat per revitalitzar les comarques per les quals discorreria.

La passivitat del PSOE de Madrid respecte a donar solució a aquest vial, es va tornar a vore quan es van rebutjar totes les esmenes als pressupostos de l’Estat per a 2009, presentades per Iniciativa, referent a l’A-68 i a la N-232.

Segons el representant d’Iniciativa a les comarques de Castelló, Carles Mulet “ les partides existents són ridícules, com els 10.000 euros per al projecte d’actuació en aquest vial “N-232. Alcanyís -Vinaròs (EP)” , o que es destinen només 200.000 dels 2.293.820 necessari per a fer real la variant d’aquest vial en la Pobleta d’Alcolea,”

En  la mateixa línia el tram de 7,5 km des del Mas de la Torreta fins Morella-Sud , que costa 16.778.160 només 100.000 es destinen per  a aquest any, i els 12,80 kilòmetres des del Barranc de la Bota, al Mas de la Torreta (tram que afecta al punt més complicat d’aquest vial, el Port de Querol,), dels 34.310.000 euros que costa, no es destine per enguany ni un 10%, concretament només 3.110.000.

Iniciativa va demanar incrementar aquestes xifres “ que a més de ser insuficient, hipotequen els pressupostos d’anys venidors, com si foren conscients de que no el tocarà gestionar-los a ells, i que qui vinga que se les invente com puga per pagar la pràctica totalitat d’unes obres iniciades només de mode d’aparença , que els serveixen per fer-se fotos de primeres pedres, o afirmar que es continua invertint, quan es tracte d’almoines i misèries que no impediran que aquesta necessària infraestructura es solucione”.

Igualment, els ecosocialistes van demanar en el debat de les pressupostos que es definira el traçat de la nova A-68 , la qual encara no es sap el traçat, i les opcions eren o fer-la coincidint l’actual N-232, o bé per les comarques tarragonines “ pensem que a aquestes altures, ja haurien de saber per on ha d’anar aquest vial, que nosaltres defensem siga per la N-232, per optimitzar els recursos, i condicionar les actuals obres a un possible ampliació, i no haver de fer després dos cops la mateixa feina”.

Totes aquestes peticions han estat rebutjades o ignorades, per a Mulet “ és interessant que Francesc Colomer i el seu homòleg de Terol es manifesten a favor de l’opció de l’A-68, però vist el poc interès de l’executiu central per posicionar-se i explicar-se, molt dubtem que a curt termini aquest vial siga realitat i que anuncien per on va a circular.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: