Oltra demana a Cultura que diga si la modificació del PGOU que permet el pas del troleibús pel Ribalta és il·legal


Els ecosocialistes remarquen que el silenci de la Conselleria ajuda a dubtar més de la legalitat de les modificacions del planejament urbanístic. La suspensió del PGOU de 2000 de Castelló, i la modificació que es va incorporar en eixe planejament, on ‘incorporava un vial de tràfic rodat per dins del parc Ribalta, pot ser una de les noves “sorpreses” que poden tornar a suposar una nova garrotada judicial per al urbanisme del PP, després de sonors precedents com aquest de la invalidació de la modificiació del PGOU de 2000, o l’anul·lació del PAI Mestret, tot per part de la Justícia. Segons Iniciativa, queden molts punts foscos que poden acabar en una nova tropessada de l’equip de govern de Castelló, si finalment es fa passar el tramvia pel centre del Parc Ribalta. En eixe sentit, la diputada d’Iniciativa, Mònica Oltra,ha presentat una pregunta escrita al Consell, perquè explique aquests dubtes existent “ el seu capficament en un traçat, que a més de ser una barbaritat urbanística, patrimonial i mediambiental, pot suposar una il·legalitat, no entra en el cap de cap de castellonenc raonable, sabent que existeixen alternatives viables i més econòmiques del traçat, i damunt, els silencis a l’hora de respondre als dubtes que es genera, encara ens fan tèmer més, que s’estan posant ells a soles en un carreró sense eixida, que acaberas pagant tota la ciutadania, com sempre” A LA MESA DE LES CORTS Mònica Oltra i Jarque , diputada del grup Compromís, a l’empara del que disposa l’article 157 del RC, té l’honor de formular al Consell la pregunta següent, desitjant contestació escrita. Segons s’ha publicat en premsa, sembla que Principio del formulario Conselleria de Cultura silencia des d’agost la resposta a la Plataforma SOS Ribalta para esclarir si l’Ajuntament de Castelló va cometre una «aparent il·legalitat» a l’incorporar un vial de tràfic rodat per dins del parc Ribalta i que desvetle si els tècnics de Cultura van concedir la preceptiva autorització patrimonial per a introduir aquest canvi dins del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) de 2000 . Cal recordar que la introducció del vial «vulnera indiscutiblement els termes de la pròpia declaració del Conjunt Històric Artístic (BOP Núm de 01/09/81) que regula la llei 4/98», i que l’article 39 de la Llei 4/98 del Patrimoni Cultural Valencià estableix textualment que «no es permetran modificacions d’alineacions, alteracions de l’edificabilitat, parcel·lacions ni agregacions d’immobles, llevat que contribuïsquen a la millor conservació general del conjunt». El PGOU de 1984 impedeix el pas del troleibús (Tram) per dins de Ribalta al considerar la totalitat del parc com una zona verda protegida. Així consta en els mapes i en les fitxes d’un pla que protegeix íntegrament el parc i que no dóna cabuda al vial que en l’any 1999 va introduir dins del jardí, que a pesar d’això manté intacta una protecció global com Bé d’Interès Cultural (BIC). Per eixe motiu es pregunta; – Per quin motiu encara no s’ha resposta a SOS si l’Ajuntament de Castelló va cometre una «aparent il·legalitat» a l’incorporar un vial de tràfic rodat per dins del parc Ribalta? – Es va donar la preceptiva autorització patrimonial per a eixe fi? – En cas afirmatiu, en quina data, i amb quines condicions. – En cas negatiu, quines mesures pensa adoptar el Consell al respecte? Les corts, 06 de febrer de 2009 Mònica Oltra 7 de febrer de 2009 Gabinet de Premsa d’Iniciativa del Poble Vale

1 Response so far »

  1. 1

    disleidy said,

    Els ecosocialistes remarquen que el silenci de la Conselleria ajuda a dubtar més de la legalitat de les modificacions del planejament urbanístic. La suspensió del PGOU de 2000 de Castelló, i la modificació que es va incorporar en eixe planejament, on ‘incorporava un vial de tràfic rodat per dins del parc Ribalta, pot ser una de les noves “sorpreses” que poden tornar a suposar una nova garrotada judicial per al urbanisme del PP, després de sonors precedents com aquest de la invalidació de la modificiació del PGOU de 2000, o l’anul·lació del PAI Mestret, tot per part de la Justícia. Segons Iniciativa, queden molts punts foscos que poden acabar en una nova tropessada de l’equip de govern de Castelló, si finalment es fa passar el tramvia pel centre del Parc Ribalta. En eixe sentit, la diputada d’Iniciativa, Mònica Oltra,ha presentat una pregunta escrita al Consell, perquè explique aquests dubtes existent “ el seu capficament en un traçat, que a més de ser una barbaritat urbanística, patrimonial i mediambiental, pot suposar una il·legalitat, no entra en el cap de cap de castellonenc raonable, sabent que existeixen alternatives viables i més econòmiques del traçat, i damunt, els silencis a l’hora de respondre als dubtes que es genera, encara ens fan tèmer més, que s’estan posant ells a soles en un carreró sense eixida, que acaberas pagant tota la ciutadania, com sempre” A LA MESA DE LES CORTS Mònica Oltra i Jarque , diputada del grup Compromís, a l’empara del que disposa l’article 157 del RC, té l’honor de formular al Consell la pregunta següent, desitjant contestació escrita. Segons s’ha publicat en premsa, sembla que Principio del formulario Conselleria de Cultura silencia des d’agost la resposta a la Plataforma SOS Ribalta para esclarir si l’Ajuntament de Castelló va cometre una «aparent il·legalitat» a l’incorporar un vial de tràfic rodat per dins del parc Ribalta i que desvetle si els tècnics de Cultura van concedir la preceptiva autorització patrimonial per a introduir aquest canvi dins del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) de 2000 . Cal recordar que la introducció del vial «vulnera indiscutiblement els termes de la pròpia declaració del Conjunt Històric Artístic (BOP Núm de 01/09/81) que regula la llei 4/98», i que l’article 39 de la Llei 4/98 del Patrimoni Cultural Valencià estableix textualment que «no es permetran modificacions d’alineacions, alteracions de l’edificabilitat, parcel·lacions ni agregacions d’immobles, llevat que contribuïsquen a la millor conservació general del conjunt». El PGOU de 1984 impedeix el pas del troleibús (Tram) per dins de Ribalta al considerar la totalitat del parc com una zona verda protegida. Així consta en els mapes i en les fitxes d’un pla que protegeix íntegrament el parc i que no dóna cabuda al vial que en l’any 1999 va introduir dins del jardí, que a pesar d’això manté intacta una protecció global com Bé d’Interès Cultural (BIC). Per eixe motiu es pregunta; – Per quin motiu encara no s’ha resposta a SOS si l’Ajuntament de Castelló va cometre una «aparent il·legalitat» a l’incorporar un vial de tràfic rodat per dins del parc Ribalta? – Es va donar la preceptiva autorització patrimonial per a eixe fi? – En cas afirmatiu, en quina data, i amb quines condicions. – En cas negatiu, quines mesures pensa adoptar el Consell al respecte? Les corts, 06 de febrer de 2009 Mònica Oltra 7 de febrer de 2009 Gabinet de Premsa d’Iniciativa del Poble Vale


Comment RSS · TrackBack URI

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: