Iniciativa esmena els Pressupostos autonòmics demanant desviar els diners del vial Cabanes-Orpesa a millorar la comunicació interior-costa

Els ecosocialites recorden que el Consell no vol acabar aquest vial, per optar pel traçat més insostenible i paralitzat des de fa anys.

Entre les desenes d’esmenes presentades per les diputades d’Iniciativa als pressupostos autonòmics de 2009, hi una sèrie que afecten al projecte de reprendre el vial Cabanes-Marina d’Or, des del punt quilomètric 6,5 al 10, on es va quedar paralitzat fa anys

En total, el Consell preveu destinar 23.208.870 euros en tres anualitats, 250.000 euros per a 2009, 8’7 milions d’euros per a 2010 i 7 milions per a 2011, en total, cada quilòmetre d’aquest polèmic vial ix a 6,6 milions d’euros, una xifra astronòmica, que es dispara pressupost rere pressupostos, que mai s’executa.

Des d’Iniciativa, es demanarà que aquests 23 milions d’euros es destinen a finançar la millora de la CV-146, (Cabanes-Ribera de Cabanes), opció que hauria d’haver-se triat des del principi, més raonable, menys dolenta per a l’entorn, i que ja faria anys estaria acabada. Igualment, amb aquest recursos també es podria millorar l’asfalta de l’actual “camí de la fusta”, en la part no ocupada per l’actual carretera Cabanes-Marina d’Or.

Segons el regidor d’Iniciativa a Cabanes, Carles Mulet “el PP empra aquest, que no vol fer, per quadrar les xifres dels pressupostos, així, sumen al total 23 milions d’euros , per a que semble que inverteixen en Castelló, perquè saben que eixos diners no s’els va a gastar, i mentre, eviten donar solució a la connexió del Pla de l’Arc al litoral; aquest vial, de no haver-se modificat el traçat de l’orginari, per l’opció Nord ( Cabanes-Ribera de Cabanes), faria anys estaria acabat, per la seguretat i el progrés de la població”

Per al regidor ecosocialista, “ un cop més es demostra per a qui projecta el PP les infraestructures, tot i la llarga lluita social contra l’opció sud del vial, un cop aquest va aplegar al punt estratègic; el punt quilomètric 6,5 van aturar les obres; és a dir, un cop finalitzava la zona afectada pel Pai Mundo Ilusión, totes les excuses de connectar l’interior amb la costa, desapareixen, i el vial connecta des del centre d’un complex residencial d’Orpesa, i és la columna vertebral del PAI de la mateixa empresa, i acaba en mig del no-res, justament on finalitza el PAI, que tindrà igualment connexió per via ràpida amb l’aeroport de Vilanova pel nou vial Vilanova-Torreblanca”.

Per a Mulet “ el PP ha mentit i crispat inútilment a la població de la comarca, i per voler fer un tracte de favor als interessos d’un sol constructor, han impedit que el vial es dissenyara i finalitzara per l’opció Nord, que demandava la població, connectant els nuclis de Cabanes i Ribera de Cabanes, i a hores d’ara, no existeix cap vial en condicions per facilitar l’eixida de Cabanes a la costa, posant en perill la vida del gran nombre de vianant que diàriament han de desplaçar-se, tot per la irracionalitat del PP, d’optar per una traçat mediambientalment insostenible, per la greu afecció al Parc Natural del Desert de les Palmes”.

Segons el regidor ecosocialista “ la única viabilitat d’aquest vial, és mirar com aprofitar el màxim el fet, més o menys fins al quilòmetre 5, i donar-li eixida per l’actual CV-146, seria la única opció que podria dur al consens, i per tant, poder finalitzar-se, tot el demés, és no voler fer-ho”

Per consultar els pressupostos en matèria d’infraestructures :

http://www.cortsvalencianes.es/pressupostos2009/T2/EUR/FP6_08_51310.PDF

20 de novembre de 2008.

Gabinet de Premsa d’Iniciativa del Poble Valencià

Deixa un comentari